– Očekujemo otvaranje mosta u rujnu. Sam most znači nam otvaranje novih radnih mjesta i bržu povezanost s Europskom unijom, Hrvatskom. To će nam biti jedna od sretnijih vijesti u ovom razdoblju – poručila je Ćulap.
Općina Odžak, ali i širi prostor Posavine imat će od mosta Svilaj iznimno veliku korist u gospodarskom i prometnom smislu jer će im se otvoriti nove perspektive razvoja kroz povezivanje na međunarodnu mapu cestovnih koridora. Most Svilaj, kojim će se povezati autocesta na koridoru Vc s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save, bit će otvoren u rujnu, a ovo je najavio Dragan Čović prilikom službenog posjeta općini Odžak i susreta s općinskom načelnicom Nadom Ćulap, piše Večernji list BiH.
Značaj projekta
Načelnica Ćulap potvrdila je u razgovoru za Večernji list kako je Čović u petak bio u općini, pri čemu se razgovaralo o samom mostu, kazavši kako mu je prenijela iznimno zanimanje ljudi s ovoga područja za navedenu tematiku naglasivši kako otvaranje mosta znači mnogo i za općinu, ali i šire. – Prema njegovim informacijama, otvaranje mosta sigurno će biti u rujnu – navela je Ćulap dodavši kako se traži konkretan termin kako bi došli nadležni i s bosanskohercegovačke i s hrvatske strane. – Očekujemo svakako u rujnu. Sam most znači nam otvaranje novih radnih mjesta i bržu povezanost s Europskom unijom, Hrvatskom. To će nam biti jedna od sretnijih vijesti u ovom razdoblju – poručila je Ćulap. U kontekstu gospodarskih prednosti koje sa sobom nose autocesta i sam most, Ćulap je potvrdila kako se upravo na Općinskom vijeću očekuje usvajanje nacrta odluke o poslovnim zonama na graničnom prijelazu. Izrazila je nadu kako će u roku od mjesec do mjesec i pol dana ta odluka biti usvojena, a što će stvoriti pretpostavke za sve daljnje aktivnosti kada je riječ o ekonomskom jačanju općine. Pritom, u ovom prvom razdoblju prijelaz će biti otvoren samo za osobne automobile, dok se intenzivno radi na omogućavanju prijelaza za teretna vozila. Podsjećamo, početkom srpnja 2020. završena je gradnja mosta, a nešto ranije, krajem ožujka iste godine, potpisan je ugovor o izgradnji novog graničnog prijelaza Svilaj između Uprave za neizravno oporezivanje BiH i konzorcija Niskogradnja d.o.o. Laktaši, Alfa Term d.o.o. Mostar i Tehton d.o.o. Banja Luka, piše Indikator. Ovaj je granični prijelaz važan kako bi međudržavni most između BiH i Hrvatske bio pušten u promet.
Međudržavni prijelaz
Završetak radova na graničnom prijelazu važan je i zbog autoceste na koridoru Vc na dionici Svilaj – Odžak, koja je završena krajem 2017. godine, ali bez međudržavnog mosta i prijelaza ne može biti puštena u promet. Iz UNO-a BiH u svibnju 2020. godine obavijestili su javnost kako su osigurani uvjeti za “neometan početak radova na izgradnji graničnog prijelaza Svilaj”, a kao rok za završetak radova navodilo se razdoblje od 300 kalendarskih dana. Most Svilaj ima dužinu od 660 metara, a ukupna širina mosta iznosi 29 m. Za svaki smjer predviđena su po tri vozna traka širine 3,50 m, bez zaustavnog traka sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,50 m s obiju strana, te betonska monolitna pješačka staza širine 0,75 metara. Granični prijelaz Svilaj planiran je na površini od 103.000 četvornih metara s posebno odvojenim putničkim od teretnog prometa, a imat će četiri traka na ulazu u BiH i tri traka na izlazu iz BiH.•
(vecernji.ba)